Książka przychodów i rozchodów

Prowadzenie Podatkowej książki przychodów i rozchodów ( w skrócie pkpir) zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych i Rozporządzeniem Ministra Finansów w sprawie prowadzenia pkpir

  • Bieżąca analiza i ewidencjonowanie operacji gospodarczych w pkpir
  • Prowadzenie dodatkowych ewidencji  określonych w obowiązujących przepisach ( majątku trwałego , wyposażenia, kart wynagrodzeń  pracowników , przebiegu pojazdów)
  • Prowadzenie ewidencji dla potrzeb VAT
  •  Kontrola rozrachunków dla celów podatkowych i VAT
  • Sporządzanie list płac i rozliczeń z ZUS
  • Zamykanie  pkpir  na koniec roku obrotowego z uwzględnieniem dostarczonego przez klienta spisu z natury
  • Prowadzenie urządzeń księgowych dostosowanych do otrzymanych dotacji unijnych i ich rozliczenie
  • Sporządzanie rozliczeń rocznych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych  dla właścicieli.
  • Sporządzanie sprawozdawczości do GUS  , NBP  i innych instytucji kredytowych
  • Udzielanie konsultacji i porad w zakresie prowadzonej działalności
  • Reprezentowanie klienta przed organami podatkowymi i ZUS